لیست متریال ساختمان چیست؟

لیست متریال ساختمان در قرارداد مشارکت در ساخت عبارت است از لیستی که در آن چگونگی انجام مراحل ساخت، تعداد طبقات، مشخصات فنی و نوع کاربری هر طبقه به همراه مصالح و لوازم مورد نیاز برای ساخت و تجهیز و تکمیل آن، به انضمام نوع، مارک، کیفیت و کمیت مصالح و مشخصات فنی لوازم، بطور جامع تعیین و تعریف شده و به توافق طرفین رسیده و ممضی به امضای ایشان بوده و جزء لاینفک قرارداد می باشد.

بسیاری از مالکین و سازندگان برای این لیست اهمیت زیادی قائل نیستند و وقت زیادی روی این مورد صرف نمی‌کنند. در حالی این اتفاق رخ می‌دهد که یکی از مهمترین بخش‌های مشارکت و تخصصی‌ترین قسمت‌های آن است. یک لیست متریال حرفه‌ای بسیاری از اختلافات و مشکلات را برطرف می‌کند و از طرفی انتظارات طرفین را به طور کامل مشخص می‌کند. در بعضی موارد مشخص کردن لیست متریال به بعد از قرارداد موکول شده یا پیوست و متمم قرارداد می‌شود. این کار کاملا غلط است. لیست متریال تعیین شده، جزئی از آورده سازنده است و تعیین درصد سهم الشرکه سازنده و مالک منوط به این لیست است. 

پس حتما این مورد را جدی بگیرید و در بررسی و تدوین دقیق آن کوتاهی نکنید. البته به دلیل اینکه مالکین مشارکت در ساخت را معمولا یکبار تجربه می‌کنند، بهتر است از مشاورین و متخصصین این حوزه کمک بگیرند.

برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت آکادمی عمران مراجعه نمایید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.